Author Topic: Regestry Backup 3.5.1  (Read 9501 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Dieter-Hummel

  • Newbie
  • *
  • Join Date: Nov 2016
  • Posts: 1
  • Karma: 0
    • View Profile
Regestry Backup 3.5.1
« on: November 30, 2016, 03:01:05 am »
Guten Tag,

leider kann ich nicht Englisch. Ich bitte dennoch mir bei einer Frage zu helfen.

Habe seit drei Tagen Ihr Programm "Regestry Backup 3.5.1" im Einsatz. Mir ist nur aufgefallen das nach dem Backup zwei Zeilen dunkel hinterlegt sind. Was hat das zu bedeuten?

Mit freundlichem Gruß
 

Offline Boggin

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Join Date: Jul 2014
  • Posts: 10182
  • Location: UK
  • Karma: 122
    • View Profile
Re: Regestry Backup 3.5.1
« Reply #1 on: November 30, 2016, 05:34:49 am »
Gerade für Interesse können Sie Google Translate benutzen, um Ihren Beitrag vor-zu übersetzen, gerade als ich getan habe, um Ihr zu lesen, da ich nicht lese oder spreche Deutsch.

(Just for interest you can use Google Translate to pre-translate your post, just as I've done to read yours, as I don't read or speak German.)

(Your question translated) - Ihre Frage übersetzt

Good day,

Unfortunately I can not speak English. I would still ask me to help with a question.

Have your program "Registry Backup 3.5.1" in use for three days. I only noticed that after the backup two lines are darkly deposited. What does that mean?

Sincerely

(I don't use the Registry Backup so I will ask the author for you)

Ich verwende nicht die Registry Backup, damit ich den Autor für Sie fragen

Offline Willy2

  • Hero Member
  • *****
  • Join Date: Oct 2011
  • Posts: 1165
  • Karma: 18
    • View Profile
Re: Regestry Backup 3.5.1
« Reply #2 on: November 30, 2016, 07:32:06 am »
- Ladet Version v3.5.3 herunter und versuche es nochmal. Gibt's wiedermal diese dunkele Zeilen ?
- Diese dunkele Zeilen deuten wahrscheinlich auf die Fehler (Errors). Wer ist diese Benutzer ?

Offline Boggin

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Join Date: Jul 2014
  • Posts: 10182
  • Location: UK
  • Karma: 122
    • View Profile
Re: Regestry Backup 3.5.1
« Reply #3 on: November 30, 2016, 07:38:11 am »
Can you give us the English version of what you are posting please, as I have done.

Offline Willy2

  • Hero Member
  • *****
  • Join Date: Oct 2011
  • Posts: 1165
  • Karma: 18
    • View Profile
Re: Regestry Backup 3.5.1
« Reply #4 on: November 30, 2016, 08:53:41 am »
- Aber mein Lieber Boggin. Für über 90 millionen Menschen ist Deutsch die Muttersprache. Dass ist ja einen guten Grund um auch Deutsch zu lernen.

Translation: For more than 90 million people is german the native tongue. A very good reason to also learn german, Boggin.
« Last Edit: November 30, 2016, 09:27:52 am by Willy2 »

Offline Boggin

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Join Date: Jul 2014
  • Posts: 10182
  • Location: UK
  • Karma: 122
    • View Profile
Re: Regestry Backup 3.5.1
« Reply #5 on: November 30, 2016, 09:01:49 am »
I was stationed in Germany in the late 60s when I was in the army and could manage a broken conversation, but that was as far as it went.

I don't go far enough these days to need another language, but Polish may be a language to learn given their number in the UK now.

Whose name - mine or the OP's ?

There's nothing in the OP's profile to suggest he isn't anything/anyone other than someone who is asking for help and I pulled my username out of the air :)

While I could use Google to translate your reply - I'll let you as I've asked.

Offline Willy2

  • Hero Member
  • *****
  • Join Date: Oct 2011
  • Posts: 1165
  • Karma: 18
    • View Profile
Re: Regestry Backup 3.5.1
« Reply #6 on: November 30, 2016, 09:25:14 am »
- Download the latest version (v3.53) and try again.
- Untick the box "Always use Fallbackup ............... " in the "(Advanced) Settings" screen and re-run the program. Does the error still show up ?
- Is the user name "c:\Users\MSSQL$ADK" (See screenshot) the right user name ? Is the name corrupted ? Unicode problem ? Language problem (in Registry Backup) ? Is the "$" character throwing the RB program code "off the rails" ?
The "$" could be the reason why RB fails to backup those 2 hives.

(We have seen this kind of language problems before)

- The GUI has a button "View logs". click on it to the folder where those logs are. Zip them up and attach them to your next reply.





Translation/Übersetzung (GOOGLE + Willy2):

(GOOGLE's Übersetzung ist üderraschend/erstaunlich gut)

- Laden Sie die neueste Version (v3.53) herunter und versuchen Sie es erneut.
- Deaktivieren Sie das Feld "Always Use Fallbackup ..............." im Bildschirm "(Advanced) Settings" und starten Sie das Programm erneut. Wird der Fehler weiterhin angezeigt?
- Ist der Benutzername "c: \Users\MSSQL$ADK" (siehe Screenshot) der richtige Benutzername? Ist der Name beschädigt? Unicode Problem? Sprachproblem (in Registry Backup)? Verursacht das Zeichen "$" den RB-Programmcode dieses Problem ?
Das "$" könnte der Grund sein, warum RB nicht, diese 2 "hives" nicht sichert.

- Die GUI hat eine Schaltfläche "View logs". Klicken Sie darauf, um den Ordner, in dem diese "logs" abgelagert sind, zu sehen. Zip sie und fügen Sie sie bie an Ihre nächste Antwort.
« Last Edit: November 30, 2016, 03:17:14 pm by Willy2 »